Doktor Şifa'ya hoş geldiniz. Eğer hekimseniz sisteme girerek sorulara cevap vererek kullanıcılara yardımcı olabilirsiniz.

LÜTFEN gerçekten yardımınıza ihtiyacım var LÜTFEN

0 oy
75 okundu
22, Temmuz, 2015 Psikiyatri kategorisinde eco2900 (120 puan) tarafından  soruldu 1 uyarı
22, Temmuz, 2015 eco2900 tarafından düzenlendi
Merhaba. Gelen mesajlara sabırla cevap verdiğinizi görünce ben de bir konuda size danışmak istedim. Öncelikle 19 yaşında evin tek kızı ve tek çocuğuyum. Hikayem şu şekilde: Bundan 3-4 sene önce şiddetli baş ağrısı şikayeti ile Prof. Dr. Mustafa Ertaş a başvurdum. Migrenim olduğu çıktı ortaya ve ilk önce xamate 25 mg ile tedavime başladık, daha sonra wellbutrin 150 mg da eklendi ve ikisi de en yüksek doza ulaşana kadar kendisi ile tedavi sürecime devam ettim. Bu sırada migren ağrılarım nerdeyse geçmişti. Ama annemin antidepresan kullanmamdan rahatsız olması üzerine 2-3 yıl sonunda wellbutrin i bıraktım. (Zaten piyasadan kalktı) Ayrıca bu süreçte 20 kilo verdim ve kendimi gerçekten iyi hissettim. Son 1 senedir bişey kullanmıyorum. Hem baş ağrılarım tekrarlamaya başladı hem de yaşadığım bazı sorunları kaldıramamam neticesinde depresyona yeşil ışık yaktım ayrıca verdiğim o 20 kiloyu 25 kilo olarak geri aldım. Evden dışarı çıkmak gelmiyor içimden insanlardan uzak kalınca daha iyi hissediyorum özellikle kilo takıntım yüzünden sürekli kendime engeller koyuyorum dediğim gibi kendimi eve kapatmak gibi. 2 ay önce migrenim için tekrar ilaca başlama düşüncesiyle bir nöroloji uzmanına gittim ve doktor bana sen çok depresif görünüyorsun diyerek efexor 37,5 mg verdi. Fakat yine de bi psikoloğa görünmemi söyledi. Böyle diyince bende ilacı içmedim. Daha sonra bir psikiyatrist ile görüştüm. Bana depresyon ve takıntılarım için prozac verdi. Yaklaşık 20 gündür içiyorum ama bi faydasını görmediğimi hissediyorum. Bugün başka bir doktorla daha görüştüm. Doktor prozac in iyi ilaç olduğunu fakat bana zedprex yazacağını söyledi. Açıkçası bu da benim kafamda soru işareti oluşturdu (ikisinin de etken maddesinin aynı olduğunu biliyorum fakat kafamda soru işareti oluştu haklı olarak) Zedprex yanında bir de arifay verdi. Bu ikisinin hem mutsuzluğuma hem takıntılarıma iyi geleceğini, ayrıca kilo sorunumdan da bu ilaçların yardımı ile kurtulacağımı söyledi. Fakat internette arifay ın kilo aldırdığı yorumlarını görünce kafamdaki soru işaretleri hepten arttı. Soruma gelirsek: siz arifay ı içmemi tavsiye eder misiniz veya önerebileceğiniz başka bir ilaç var mı? Bir de siz olsaydınız benim durumumdaki bir hastaya hangi ilacı önerirdiniz? (görmeden bişey söylemek doğru olmaz demeyin lütfen tüm sıkıntımı anlattım zaten) Cevabınız için şimdiden çok ama çok teşekkür ederim. İyi çalışmalar.




1 cevap

0 oy
17, Ağustos, 2015 Uzm.Dr.Şeyma Özçelik (22,620 puan) tarafından  cevaplandı
Merhaba,

Sizin muayenenizi yapmadığım için yorum yapmam doğru olmaz. Ancak sizi muayene edip ilaç başlayan doktorunuzun tedavisine uymanızda yarar var. Aripiprazol genelde kilo artışı yapan bir ilaç değildir. Bence internetteki bilgi kirliliğine göre hareket etmeyin. Yan etki görürseniz zaten doktorunuza tekrar danışırsınız.

Geçmiş olsun.

...